Catalogue

Interactions communicatives et psychologie

Claude CHABROL, Isabelle OLRY-LOUIS (éds.)
En stock
Référence:
978-2-87854-386-5
16x24
268 pages
Parution 2007
Ouvrage Papier
Prix : 21.85 € 23.00 € économisez 1.15€ (5%)
  • Description
  • Sommaire
  • Fiche technique
  • Auteurs
La plupart des activités humaines reposent sur des interactions communicatives, qui sollicitent la parole et le corps et prennent de multiples formes : apprendre, travailler, accomplir une action impliquent en effet d¹interagir avec autrui, avec des intentions plus ou moins explicites et des effets plus ou moins prévisibles. C¹est pourquoi l¹étude des ressorts qui sous-tendent ces interactions ne peut s¹envisager sous un seul angle disciplinaire. Cet ouvrage témoigne ainsi de l¹articulation de recherches issues de la psychologie sociale avec les sciences du langage et les sciences de la communication.
Most human activities rely on communicative interactions that require speech and the body. They take multiple forms: learning, working, performing an action involve interactions with others, with more or less explicit intentions and more or less predictable effects. The devices underlying these interactions cannot be studied under a single disciplinary angle. This volume thus accounts for the articulation of researches from social psychology with language sciences and communication sciences. The works presented here analyze the various parameters involved in any interaction (language, tongue, body, influence, identity), and report on studies conducted within specific fields. Thus the field of education mobilizes interactions aiming to stimulate development. The field of work implements interactions aiming to alter the environment’s realities. The one of social relationships tends to facilitate the interactive development of the social bond.  
Sommaire (fichier): 
Pages :
268 pages
Date de parution :
2007
Format :
16x24